RC review: Krásní mrtví #3 - Summer

Žánr: fantasy, andělé
Díl: 3/4
Počet stran: 264
Vydáno v ČR: duben 2012
Nakladatelství: FRAGMENT
Knihu si můžete zakoupit na arara.cz

Summer je již třetím dílem série Krásní mrtví americké spisovatelky Eden Maguire a již třetí knihou, ve které jsme se mohli setkat s šestnáctiletou Darinou. Ta je v podstatě díky náhodně zatažena do boje za spravedlnost a objasnění úmrtí jejích tří zesnulých přátel - Jonase, Arizony, Summer a také jejího milovaného Phoenixe. Dva z nich již mohou odpočívat v klidu na onom světě a nyní je řada právě na Summer. Opravdu se stala náhodnou obětí zběsilého střelce nebo za její smrtí vězí něco víc? Ale kdo by chtěl ublížit jemné plavovlásce, která svým hlasem a populární písní Neviditelný okouzlila tolik lidí? Odpovědi na tyto otázky znovu musí odhalit sama Darina, spolu s bušícími křídly v zádech a Phoenixem daleko od sebe. Času navíc stále ubývá...

Za poskytnutí recenzního výtisku ještě jednou děkuji nakladatelství FRAGMENT!

Recenze NEobsahuje spoilery na předchozí díly!
Ani se mi nechce věřit, že už mám za sebou předposlední díl ze série. Ke knihám jsem v úplném prvopočátku přistupovala s velkým nadšením, protože anotace i samotné obálky byly vážně okouzlující, ovšem po přečtení prvního dílu mne čekalo mírné zklamání. Druhý díl byl sice o něco lepší, ale i tak jsem Summer začínala číst s obavami, ne příliš velkým očekáváním a nadějí, že by snad tento díl mohl být ještě lepší. Naštěstí má přání byla vyslyšena a Summer můžu označit jako (zatím) nelepší díl série, i když i tak má k dokonalosti daleko.

Jedna věc, která se Eden musí nechat je to, že její styl psaní je hodně jednoduchý a i pro ně příliš zběhlého čtenáře lehce stravitelný. Děj je vypravován v první osobě jednotného čísla, což je jedna z nejrozšířenějších forem. Kapitoly jsou spíše delší a často bývají oddělovány odrážkami. Tento typ knih tedy doporučuji lidem, kteří nevydrží dlouho v kuse číst a raději od knihy odcházejí ale i těm, které unavuje jednotvárný a stále na sebe navazující děj - u Krásných mrtvých něco takového totiž neočekávejte. Právě hodně scén, které naprosto odbíhaly od děje mi přišlo docela zbytečných a z knihy bych je klidně vypustila. Také se mi moc nelíbil velký počet postav, které stále nejsou téměř zapojeny ani pořádně charakterizovány, tudíž si k nim nevybudujete téměř žádný vztah. Místy se mi dokonce některé postavy pletly a tak úplně jsem si nemohla vybavit, jakou úlohu zastávaly v dílech minulých. I přes to mne osud jedné postavy, který jí Maguire předepsala, hodně překvapil a konečně (snad poprvé za ty tři díly) se u mě projevila nějaká emoce.

Co se týče hlavní postavy - Dariny - tak jsem si ji stále nijak zvlášť neoblíbila (a myslím, že se to ani nestane), ale i ona sama je s dalším dílem zase trochu snesitelnější. Své milostné výlevy se snažila omezit, protože pochopila, že stejně k ničemu nejsou. Zaměřila se tedy na řešení případu a držela se jej zuby nehty. Jak tomu tak bývá i v tomto díle zažila mnoho nebezpečných situací, dalo by se říci, že byla dokonce v ohrožení života. Vždy však měla po ruce nějakého zachránce nebo jí jednoduše přálo štěstí, ze všeho tedy bez větší újmy vyvázla.

Zase jsme se dozvěděli pár nových informací o svrchovaném pánu Hunterovi a také jsme přivítali nového člena Krásných Mrtvých - postaršího policistu Deana. Bohužel v tomto díle byli samotní Krásní Mrtví zapojeni o něco méně, což by až tak nevadilo, ovšem dost mi chyběly scény s klíčovou postavou Summer. V knize byla spousta zmínek o její minulosti, ovšem scén z přítomnosti bylo méně. To byla vážně škoda, protože Summer je jedna z mála postav, kterou bych si teoreticky mohla oblíbit, tedy kdyby v ději byla více zapojena. Také mě překvapil ten finální záporák. Eden si vážně hrála s čtenářovým postřehem a potencionálních pachatelů zde bylo velké množství. Celkově rozuzlení se mi moc líbilo a konec mě tedy opravdu bavil nejvíce.

Jaké je tedy mé celkové shrnutí? Třetí díl si zase o něco polepšil, i tak však série patří spíše k těm průměrným. Jejím velkým tahákem je to, že jakmile si přečtete jeden díl, tak vás jednoduše zajímá, jak celá ta romance Dariny s Phoenixem skončí, což mě osobně zajímá hodně. Poslední díl si tedy stoprocentně přečtu a musím přiznat, že se na něj i docela těším. Tomu třetímu tedy dávám stejný počet, tři hvězdičky.